.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 13:19:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80/90-B3 quattro - co w standardzie?
PostNapisane: 04.mar.2006 09:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jakośtak powoli się skłaniam do zakupu Audi 80 lub 90 / B3 quattro, koniecznie z silnikiem 5 cylindrowym 10V; 115 KM chyba....Celować będę w roczkimi 1990-91. I tu pytanie:
- Co NA PEWNO jest w wyposażeniu standardowym?
- Co POWINNO być w autku?
- jakie są typowe "bóle" tych autek?

Silnika 2,3 nie chcę, bo spalanie trochę bolesne, a 2,0 ABK/ABT nie chcę, bo jak już się zaczęło jeździć z dżwiękiem pięciu garów :diabel2: , to już się nie chce inaczej

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 09:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:15:50
Posty: 117
Lokalizacja: Białystok
myslisz ze jest taka duza roznica w spalaniu????Dla silnika z zapasem mocy ktora nie musi byc wykozystana,albo niejest wykozystana lzej jest jezdzic przez co spalanie nie musi byc wieksze.Nastepna sprawa czego jeszcze oczekujesz od silnika????Bole kazdego silnika sa inne( fabrycznie) a dalej to juz kwestia uzytkowania.

_________________
Audi 90 2,3 NG + Blossssss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 10:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
-> jesli chodzi o silnik to sie grubo mylisz. Jesli chcesz 5-cio cylindrowy to tylko NG lub KV ( czyli wlasnie 2.3 lub 2.2 ). Roznica w spalaniu w stosunku do 2.0 bedzie minimalna a roznica w elastycznosci i osiagach naprawde spora
-> w 80-tkach B3 wogole nie było zadnych 5-cio cylindrowek
-> w 90-tkach tylko 1.6 td miało 4 cylindry. Reszta to same R5 (2.0 PS, 2.2 KV, 2.3 NG, 2.0 20V NM i 2.3 20V 7A)
-> jesli chodzi o wyposazenie, to 90-tka z założenia była bogatsza wersja 80-tki, wiec tam napewno znajdziesz ciekawszy wypas (welurki, elektryka, klima itd).

Wg mnie z tego co piszesz idealnym rozwiazaniem dla Ciebie bylaby 90-tka 2.3 quattro. Mozesz tez poszukac czegos z 2.3 20V, ale po pierwsze to zadie kaski a po drugie one juz lubia wiecej spalic.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 10:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dzięki za odpowiedzi
To znaczy nie upieram się aż tak mocno przy 2,0; to chyba pewnego rodzaju obawa (pewnie nieuzasadniona) przed dużymi pojemnościami. Moja benzynowa fiesta ma silniczek 1118 ccm i 54 KM, więc skok na 2000 ccm i 115 KM to i tak sporo.
A czy te silniki R5 (2,0, 2,2 i 2,3) równie dobrze znoszą "gazowanie"?

- czy wszystkie 90-tki miały kierunkowskazy w zderzaku, a reflektor dzielony na dwie żarówki do świateł mijania i drogowych?
- czy felgi były 14" czy 15", czy mocowane na 4 czy na 5 śrób??

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 10:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
cygaro-avant napisał(a):
.
A czy te silniki R5 (2,0, 2,2 i 2,3) równie dobrze znoszą "gazowanie"?

No nie jest to coprawda ABT, gdzie najprostrza instalacja bedzie sie sprawowac bez zarzutu, ale jesli ktos z glowa zalozy Ci instalacje to nie bedzie klopotow. Najrozsadniejszym rozwiazaniem jest IGS (sprawdzone juz w kilku klubowych autkach)

cygaro-avant napisał(a):
. - czy wszystkie 90-tki miały kierunkowskazy w zderzaku, a reflektor dzielony na dwie żarówki do świateł mijania i drogowych?

Tak

cygaro-avant napisał(a):
- czy felgi były 14" czy 15", czy mocowane na 4 czy na 5 śrób??

Były i 14-stki i 15-stki. Nie wiem jak w sedanie, ale w Coupe z silnikiem 7A sa juz wieksze hamulce, wiec nie wejda felgi mniejsze jak 15'.
Rozstaw srub 4x108

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 10:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Martab99 - patrzę na Twoje zdjęcie po lewej stronie pod nickiem i widzę, że włoski z tyłu głowy zapuściłeś na wiosnę :D

A wracając do tematu: znacie może jakąś stronkę na temat 90-tki? Ja znalezłem tylko www.audi90.de....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 12:32:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ale nei było 90 2.0 (115) R5 w połaczeniu z quattro więc nie masz dużego wyboru ;). Pozostaje cie tylko 2.2, 2.3, 2.0 20V i 2.3 20V ;)

Juz się kiedyś pytałeś jakie silniki w 80/90 B3 były z quattro ;)

Tu jakieś stronki
http://www.audi90.ch/
http://20v.org/
http://www.audiyoungtimer.ch/
http://www.audi90quattro20v.de/


@martab
W 90tkach było jeszcze jeden 4ro cylindrowiec 1.8 (115KM) ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 13:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
jmm, dzięki za te linki, szczsgólnie ten trzeci jest super!
I jeszcze jedno pytanko: w którymś z prospektów przeczytałem o napędzie quattro drugiej generacji. Jakie są różnice między pierwszą, grugą i ew. późniejszymi generacjami. Ja wiem tylko, że klaszyczna szpera dyfra została zastąpniona EDS-em (czyli blokada elektroniczną). Jakieś inne różnice, wady , zalety....
Oświećcie mnie, bom ciemny jak olej przed wymianą :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 13:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Pierwsza była w B2, druga generacja w B3 (Torsen) :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 20:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
cygaro-avant napisał(a):
Martab99 - patrzę na Twoje zdjęcie po lewej stronie pod nickiem i widzę, że włoski z tyłu głowy zapuściłeś na wiosnę :D


Tak jak mowisz, w tym roku bede lansował Gargamel-style :diabel:

Kupuj 90-tke 2.3 q. A jak sie boisz silnika to pogadaj z Basketem i zaraz Cie naprostuje. Tylko nie daj sie jego dieslowskim opowieściom :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jako posiadacz 90-ki z NG moge powiedzieć że to dobrana para, chociaż osobiście gdybym był głównym uzytkownikiem tego autka to wyrwałbym instalację LPG i zakopał głeboko.
Jesli szukasz w miare oszczędnego a jednocześnie elastycznego (189 Nm) silniczka a do tego z dobra przyczepnościąto sugeruję poszukiwania 90-ki z ostatnich wypustów (90-91 rok) z silnikiem NG, quattro a gratis dostajesz 15" obuwie.

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
baskecior napisał(a):

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)


poprzedni wlasciciel :D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:56:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
szukaj 2.3 20V quattro ... kupisz co innego to bedziesz sam sobie wmawial ze dobrze zrobiles .... a spalanie i liniowa zaleznosc pojemnosci do spalania to miedzy bajki sobie wloz ... najlepiej wypada oczywiscie 2.3 20V bo pali praktycznie tyle samo co 2.3 10V a 2.0 to juz jest przy quattro tak zamulone ze pali albo tyle samo albo wiecej.a i gaz do 20V latwiej zalozyc bo przeplywka jest nowszej generacji ( baz klapy spietrzajacej) a i wtrysk gazu latwiej zalozyc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 22:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)


poprzedni wlasciciel :D:D

Pudło :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 22:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
baskecior napisał(a):
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)


poprzedni wlasciciel :D:D

Pudło :P


Nie bylo TDI :D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 22:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)


poprzedni wlasciciel :D:D

Pudło :P


Nie bylo TDI :D:D

:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 22:26:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
baskecior napisał(a):
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):
Atal-star napisał(a):
baskecior napisał(a):

Martab, wiesz co było jedyną wadą 90-ki ...? ;-)


poprzedni wlasciciel :D:D

Pudło :P


Nie bylo TDI :D:D

:peace:


A ja myślałem że 2.3T :582:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 22:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2.3T to nigdzie nie było, chyba, że o saab'ach mówimy :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 08:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zobacz sobie ogłoszenia, Mauzer tam pisał o jakiejs 90-tke 2.3 q .

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 09:11:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
I jak masz troszke kaski na instalke i chcesz bezawaryjnie i bezobsłógowo śmigać to szczerze polecam instali typu IGS jestem bardzo zadowolony :peace: sero zwężek na powietrzu = zero strat mocy :) zero strzałów :D
PS w standardzie dostaniesz fajną szybe tylnią z podgrzewanym napisem QUATTRO i guziczek blokady na tunelu :diabel:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: