.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 11:35:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
Gazu nie mam i nie będe miał :)

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:10:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
bezduszny napisał(a):
Fishbone napisał(a):
muj 1.8 JN spala 1l na 15000 , jeżdziłem dawniej na shellu 10W40 ale od jakiegoś czasu zaczołem na mobilu też 10W40 i jest jednak lepszy tzn silniczek ciszej pracuje szybciej przestaje klepać :)


Prawdopodobnie, olej Mobila jest bardziej gęsty (ma wyższą lepkość, choc nie powinno byc to odczówane dla normalnego user'a) dlatego nie słychać charakterystycznego klekotania.....

jest bardziej gęsty dlatego szybcie dociera i uszczelnia winszuje talentu do twożenia mitów i baśni
bezduszny napisał(a):

Wniosek sam się nasówa....zalałeś gorszej jakości olej, który już nie ma tylku dodatków uszlachetniających przez co osadza sie w silniku nagar....i ten nagar uszczelnia sam silnik. Jaki tego efekt ? Silnik mniej żrzera oleju.

Jakie ja bym polecał oleje...które są z mojej praktyki bezpieczne ? (nie można tego zagwarantować na 100%)

STATOIL TEXACO ......te są sprawdzone.

Jeżeli chodzi o tańsze produkty to LOTOS ( jest lany w pewnym serwisie Opla w Lublinie jako Mobil ).


Pozdrawiam
wszystko co tu napisałeś to bzdury ,
po pierwsze nic nigdy nie napisałem ze na shellu brał więcej oleju , a pozatym poco zalewać olejem o zwiekszonjej lwpkości niż podaje producent LOL, ale w tym temacie było juz tyle topików ze niechce mi sie juz nic więcej pisać , używajcie opcji SZUKAJ !

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 11:02:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
jest bardziej gęsty dlatego szybcie dociera i uszczelnia winszuje talentu do twożenia mitów i baśni

Gdzie napisałem, że szybiej dociera ? Proponuje czytac dokładnie...i nie kłamać.

Jeżeli chcesz aby olej szybciej "docierał" do poszczególnych cześci silnika to zalej ... 0W-30 lub 5W-30 nawet Mobil'a.

Chętnie poczytamy wrażeń z naprawy silnika a szczególnie z pierwszej jazdy po wymianie okeju ;).

Cytuj:
wszystko co tu napisałeś to bzdury ,
po pierwsze nic nigdy nie napisałem ze na shellu brał więcej oleju , a pozatym poco zalewać olejem o zwiekszonjej lwpkości niż podaje producent LOL, ale w tym temacie było juz tyle topików ze niechce mi sie juz nic więcej pisać , używajcie opcji SZUKAJ !


Proponuję się douczyć lub doczytać jakąś fachowa literaturę o olejach i ich zastosowaniu. Skoro uważasz, że napisałem bzdury podaj dokładnie gdzie i napisz jak wg. Ciebie powinno to wyglądać a do tego uzasadnij to. Chetnie poczytam co masz do powiedzenia i jaka wiedzę posiadasz.

Licze na merytoryczna wymiane zdań a nie szczeniackie pyskówki .....


Po co stosować inny olej niz zaleca producent ?
Jak bys nie wiedział, to cały temat dotyczy samochodu z 1987 roku....czyli mającego 19 lat i przebieg około 250 tyś. km.

Czy nie uważasz, że przez ten okres....nastąpił rozwój środków smarowych ? No i sam silnik, nie jest już młodzieniaszkiem... i przydał by mu się jakiś remoncik. Silnik co by nie mówic jest już trochę wypracowany zachodzi więc potrzeba zastosowania środka smarowego odpowiedniego dla tego konkretnego stanu silnika. Producenci mogą rekomendować markę danego oleju, w skrajnych przypadkach mogą obowiązkowo zalecać określony olej danego producenta (głównie maszyny rolnicze).

Najczęściej jednak podają określone parametry jakie ma spełniac olej jako będzie zalewany w okresie gwarancji. Dotycza one lepkości oleju jak i aprobat.

Np.

Olej 5W-40 lub 5W-30 LL lub 0W-30 LL z aprobatami Volkswagena VW 504.00/507.00 (najnowsze) oraz spełniając wymagania specyfikacji ACEA C3 przyczynia się do poprawy środowiska naturalnego ze względu na niską zawartość popiołu siarczanowego siarki i fosforu (MID SAPS).

LL -----> LongLife

..ale to się tyczy nowych samochodów....a nie 19 latków. Tam zalecanu jest zdrowy rozsądek a nie podniecanie się reklamami.


Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 11:25:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Gr390R napisał(a):
Gazu nie mam i nie będe miał


to może taki...

http://www.lotos.pl/produkty/oleje_sam/261.html[/quote]

lub...

http://www.statoil-lubricants.com.pl/pd ... d%202S.pdf

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:21:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
Szperałem po stronie Castrola:
GTX LONG MILEAGE -> http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592 albo ten -> http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006582

Na stronie CASTROL.COM znalazłem dane jaki powinien być olej w tym silniku ale oczywiściu z półki castrola :/
Zalecany - GTX Magnatec 10W-40
Dobry - GTX 3 Protection

Nie wiem sam...nie znam się na tym a co jade do mechanika to co inny zakład to inny proponują olej... prosze mi doradzić co byś sam wlał do takiego silnika bo po mechanikach już nie będe jeździł bo nie ma sensu :): Licze na trafny wybór :P

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:30:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Są to na pewno dobre oleje......ale i nie są też tanie.
Pozostaje pytanie, czy jest sens lać takie oleje skoro tańsze produkty sa równie dobre i nie zaszkodzą silnikowi...

Jaki olej zalać, to kewstia kondycji silnika i co było lane od ostatnich 50.000 km...czy nie dymi, czy nie bierze oleju.

Jeżeli silnik jest OK...to smiało olej półsyntetyk 10W-40. Wymiana co 20.000 a co 10.000 wymienić tylko filtr oleju.

Jeżeli silnij nie jest już OK to minerał 15W-40.


Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Zastanów się też nad serią PLATINUM z orlenu. Ta seria to oleje dość tanie a ich mineral chwali się klasą jakościową SL, czyli bardzo wysoka. Będziesz miał olej mineralny wskazany do silnika o sporym przebiegu a jego klasa jakosci bedzie wysoka. Same korzyści. A jesli np silnik trochę pobiera- to dolewki nie bedą kosztowne.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
pol-u napisał(a):
Zastanów się też nad serią PLATINUM z orlenu.....


Tak, to też naprawdę niezłe za tą kase oleje.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:57:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
jest bardziej gęsty dlatego szybcie dociera i uszczelnia winszuje talentu do twożenia mitów i baśni

Gdzie napisałem, że szybiej dociera ? Proponuje czytac dokładnie...i nie kłamać.

Jeżeli chcesz aby olej szybciej "docierał" do poszczególnych cześci silnika to zalej ... 0W-30 lub 5W-30 nawet Mobil'a.

Chętnie poczytamy wrażeń z naprawy silnika a szczególnie z pierwszej jazdy po wymianie okeju ;).


Pozdrawiam
sam doczytuj lepiej koles ,nic niepisałem ze chce żeby szybciej docierał , dlamnie temat jest zamknięty jeżdzij sobie na czym chcesz i zalewaj 15W40 a nawet gestszymi hehehe żeby ci nic nieciekło LOL ktos pytał jaki lać ile spala i na jakim jeżdzimy więc trzymaj sie tematu a nierub OT a tym ze oleje sa podrabiane ameryki nieodkryłeś i faktycznie jak kupujesz w biedronce to możesz nażekać na mobil :diabel: :peace: jak taki mamy specjalistów we wszystkich branzach to juz wiem czemu ten kraj schodzi na psy :peace: a reszcie której ten pan poleca do naszych staruszków olej mineralny polecam prześledzić ten wontek jest od niedawna http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=35202 oraz wiele , wiele i wiele innych w szukaczce

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
To prosiłbym doradzić ale już ostatecznie jaki olej mam wlać... przebieg 250tys troche oleju bierze ale nie aż tak że kopci ;-) Więc prosze o konkretną odpowiedź i podanie ~~ ceny owego oleju :> i myśle że temat byłby wyczerpany :peace: Wszystkim dziękuje za odpowiedzi :):

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jeżeli chodzi o producenta....to LOTOS lub ORLEN

Jeżeli chodzi o lepkość to sam wybierz:

dobry stan silnika ---- > 10W-40 półsyntetyk
Sredni stan silnika --- > 15W-40 minerał


Pozdrawiam


PS
Fishbone...popracuj nad ortografią, oczy bolą....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:37:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
bezduszny napisał(a):
Jeżeli chodzi o producenta....to LOTOS lub ORLEN

Jeżeli chodzi o lepkość to sam wybierz:

dobry stan silnika ---- > 10W-40 półsyntetyk
Sredni stan silnika --- > 15W-40 minerał


Pozdrawiam


PS
Fishbone...popracuj nad ortografią, oczy bolą....

ja polecam mobila lub shella jak stan dobry to 10/w40 a jak zaczyna coś się dziać to remoncik a nie klajstrowanie mineralem
PS bezduszny pracuja nad logicznym myśleniem , głowa boli... :peace: a ortografią innych sie niepszejmuj niektóży moga być dyslektykami to nie forum polonistyczne ,przeczytaj regulamin forum i uzupełnij profil oraz trzymaj sie tematów :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Ostatnio edytowano 07.maja.2006 13:42:04 przez Fishbone, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
a te oznaczenia np. GTX czy tam MAGNATEC czy inne takie :zly: To nie ma znaczenia :?: ważna tylko lepkość :?:

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:55:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Teoretycznie ma znaczenie bo to są "nazwy marketingowe" pozwalające odróznić oleje (lub grupy) między sobą w przypadku kiedy występują w tej samej klasie lepkości czyli np. 10W-40 półsyntetyki.

Czym sie rózną ? Najczęsciej aprobatami (ich ilością) i teoretycznie pakietami uszlachetnień jakie są dodawane do tych oleji, bo same bazy do ich wyprodukowania są te same. Dodatkowo ceną....tak aby każdy w zależności od pokaźności portfela mógł wybrac jakiś na swoją kieszeń. Wiadomo, że te bardziej reklamowane będą droższe.

Na świecie jest 2 znaczących producentów baz olejowych i jednen troche mniej znaczący.....;)

Firm olejowych mamy co nie miara....ale i tak musza kupować bazy u tych prodycentów....czyli podstawy do ich produkcji są takie same. Potem każda z firm juz indywidualnie dodaje uszlachetniacze do nich. Im więcej tym olej powinien byc lepszy.....stąd rózne nazwy ich przy założeniu, że to sa oleje tej samej lepkości.

Ogólnie to temat rzeka.... ale odpuść sobie Castrola, chyba, że nie masz co z pieniędzmi robić ;)


Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 15:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Podłączę się ze swoim pytaniem pod ten wątek bo też dotyczy oleju i nie ma sensu zakładac nowego.

Niedawno zmieniłem uszczelniacze bo silnik brał olej. Przed ich wymianą ubywało dużo- ok 0,4 litra na 1000 km. Obecnie sytuacja wygląda tak: pierwszy tysiąc km po wymianie uszczelniaczy zuzycie nie spadło. W drugim i trzecim tysiącu km jest znacznie lepiej. Teraz na 1tys. km ubywa mniej więcej ok 1mm na miarce, czyli może 0.1 do 0.2 litra (nie wiem dlaczego natychmiast po wymianie gumek chwile brał a potem przestał).

I tu moje pytanie: samochod kupilem zalany mineralem bo pewnie wlasciciel uzył specjalnie gestszego. Ja tez do tej pory jezdzę na platinum 15w40 w klasie SL bo nie odwazyłem sie zmienić. Ale teraz juz tak oleju nie bierze, więc myslę nad zastosowaniem 10w40 semi.

Jak uwazacie, czy taka zmiana wyjdzie na dobre? Silnik ma 190tys zgodnie z niemiecką książką (wszystkie wpisy uzupelnione). Głowica pracuje cicho. Rano moze sekunde tylko zagrają hydroregolatory. Kompresja 12-12-12-12.

Z góry dzięki za sugestie i wasze doświadczenia.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 16:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Witam!!!
Sporo mozna sie dowiedziec na temat wymiany oleju,ja akurat 2 dni temu wymienilem olej niewiem jaki byl zalany wczesniej,ja wlalem 15W/40 ELFa bo taki dostalem olej za free!!Narazie jest ok,mam 203tys przebiegu.
Mam pytanie:jaki olej powinien byc zalany do skrzyni biegow i ile jego wchodzi??Podobno powinien byc zalany syntetyk???

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 16:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
piekarelk napisał(a):
Mam pytanie:jaki olej powinien byc zalany do skrzyni biegow i ile jego wchodzi??Podobno powinien byc zalany syntetyk???


Zdecydowanie nie syntetyczny. Te się zalewa głównie do skrzyń automatycznych zwanych ATF.

Do samochodów osobowych zalwa się oleje mineralne klasy GL-5 80W-90...o ile w tych skrzyniach wymienia się olej i producent to przewidział. Są czasem skrzynie bezobsługowe i lepiej nie ruszać ich...chyba, że jest jakiś mus.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 16:53:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
pol-u napisał(a):
Jak uwazacie, czy taka zmiana wyjdzie na dobre? Silnik ma 190tys zgodnie z niemiecką książką (wszystkie wpisy uzupelnione). Głowica pracuje cicho. Rano moze sekunde tylko zagrają hydroregolatory. Kompresja 12-12-12-12.

Z góry dzięki za sugestie i wasze doświadczenia.




Możesz zalać...ale kontroluj stan oleju. Musisz sie też liczyć, że jak zacznie go brać to przejdziesz na minerał.

W zasadzie robi sie to po (zmianę na lepszej jakości) remontach kapitalnych....ale skoro silnik jest spoko, wydaje mi się można zalać.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 17:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
dopiero co zdobyłem się na zmianę minerala Mobila na półsyntetyk również Mobila. Trochę miałem wątpliwości , ponieważ mój ABT ma powyżej dwóch setek ale cóż. Było to trafienie w 10 . Jeżeli chodzi o klepanie to na drugi dzień po nocy jak klepnie raz czy dwa to wszystko, natomiast wcześniej były to 2 lub 3 sek. intensywnego klepania. Co najważniejsze nie rozszczelnił się i nawet ciszej chodzi. Tylko jak jest zimny to trochę telepie, ale szybko mija. Jestem zadowolony z tej zmiany.

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 18:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 20:15:24
Posty: 20
Lokalizacja: północ
Miałem dokładnie takie audi.

Przy stanie licznika ok 200 tys. z okazji poszukiwania dziwnych ubytków płynu chłodzącego zdjąłem głowicę, i jak już ją miałem zdjętą, niejako przy okazji wymieniłem uszczelniacze popychaczy i zregenerowałem głowicę ( bo zaczął mi klekotać na zimnym silniku )

Od tej pory nie dolewałem oleju między wymianami.

Wcześniej dolewałem do max 1l między wymianami oleju.

Jaki olej?
Mówiąc szczerze, w początkowym okresie posiadania samochodów ( a było to kilkanaście lat temu) starałem się lać jakiś porządny ( czytaj zachodni ) olej.
Teraz jakość z polskimi jest moim zdaniem w miarę porównywalna.

Jasne, że można kupić drogi i dobrze reklamowany olej. Ale możma kupić nie gorszy ( a na pewno dużo tańszy ). Jeżeli nie używasz samochodu do jazdy wyczynowej, to każdy olej znanej firmy ( także polski ) nie zrobi krzywdy Twojemu samochodowi. Zwłaszcza, że lanie supernowości do nastoletniego samochodu i tak się mija z celem.

W moim przypadku zauważyłem dużą łatwość "chłonięcia" wilgoci i tendencję do tworzenia się "masełka" w oleju lotos.

Aktualnie jeżdżę na semisyntetyku 10w40 orlenu. Samochód nie narzeka i ja też. 4 litry kosztują poniżej 50 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: