.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 19:53:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: reduktor sily hamowanai tylnej osi
PostNapisane: 03.maja.2004 21:52:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

moj reduktor sily hamowania tylnej osi chyba nie dziala bo nawet na zworkui nie chca sie zatrzymac tylne kola w miejscu

i teraz tak pomyslalem ze moze lepiej go wywali i zasosowac 3-jnik zamias tego reduktora

tylko mam obawy czy moze przy troszke mocniejszym hamowaniu na zakrecie tylne kola nie beda szybciej tracily przyczepnosci niz przednie

robil juz ktos cosik takiego

pozdraiwam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 06:31:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jeżeli nie masz ABS-u to lepiej wymień ten korektor siły hamowania na sprawny. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 17:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Przyłączam się do pytania. ABSu już ne mam (rozdzielacz z pompą został jeszcze), a korektora nigdy u mnie nie było, bo miałem stabilizację nadwozia. Narazie (2 lata) śmigam bez korektora ani tego zawieszenia ze stabilizacją i jest ok...Nigdy nie wyprzedził mnie tył (odpukać), chyba że sam tego chciałem, a często hamuję w krytycznych sytuacjach z bardzo dużych prędkości i czasem w łuku czy próbie "łośka" i autko jest stabilne...Oczywiście bez quattro...

To jakjest z tymkorektorem? Zakładać? Prawie każdy mówi, że tak...może ktoś to wywalił i ma doświadczenia? (miłe najlepiej :) )

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 20:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

ja ci piowiem tak

jedziesz na pusto tzn sam ty naciskasz pedal hamulca na maxa przednie kola traca przyczenosc a tylne ledwo co hamuja :(
tak jest u mnie i u wiekszoscy z reduktorami u ciebie powinno byc tak ze sie 4 kola zatrzymaja wydaje mi sie to lepsze

tzn ty nie masz korektora czy jak zwal tak zwal no to co masz trojnik czy jak ????


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 21:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Musiałbyś obejżeć to w Etce, bo układ hamulcowy w aucie ze stabilizacją jest bardziej skomplikowany. Powiem jedynie tyle, że przy hamowaniu nawet z dużej prędkości auto staje jak wryte i już dwa razy, o wiele nowsze auta hamujące za mną nie wyrobiły i poszły poboczem. Kiedyś w Escorcie po wywaleniu korektora tył hamował zawsze z piskiem i zarzucało tyłem. Ale Escort był robiony do sportu i to było zaletą.
Właśnie kupiłem trójniki i przewody hamulcowe i zamierzam wywalić cały układ ABSu. Tyle, że wtedy układ będzie krótszy i może już tył u mnie będzie za ostry. Teraz jest super. Przynajmiej tylne tarcze i klocki normalnie się zużywają, a nie jak u większości rdzewieją, bo korektory dawno się skończyły.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 21:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam noto ty masz w konuce ten abs czy go masz ale jest wylonczony

hmm jak masz dobrze to nie ruszaj bo zepsujesz i pozniej na twojej stronie ukaze sie jak rezac rzeczy ktorych sie nie powinno rezac :P

lookne do etki i zobacze se co ty tam masz


pozdrowka

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 21:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Oh...zrezałem już kilka rzeczy niepotrzebnie :D

ABS nie działa, bo nie ma instalacji elektrycznej. Jakiś kat :(: z przeszłości zdewastował instalację i nie tylko instalację. ABS mam odłączony i nie komletny. Układ jest spiety, ale noszę się z zamiarem wymiany wszystkich stalowych przewodów ze względu na korozję wszystkich łączówek pod podwoziem. I przy okazji skrócę układ wywalając pompę ABSu. Ale może masz rację...na razie jest super i można fajnie wyzuć próg zadziałania hamulców...na krótkim ukłądzie może być bardziej bezpośrednio...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2004 22:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a jak jest podczepiony reduktor silny hamowania w cygarze podobnie jak typ43 jest przyczepoiony do podwozia i sprezyna zloczony z osia ????


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2004 10:15:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
juziooo napisał(a):
witam

a jak jest podczepiony reduktor silny hamowania w cygarze podobnie jak typ43 jest przyczepoiony do podwozia i sprezyna zloczony z osia ????


Właśnie tak jest założony.

Mój korektor na 100% jest do wymiany - po jego wykręceniu okazało się, że trzpień poruszany przez dźwignię i sprężynę jest zdrowo zapieczony. Jeden z tłoczków się jeszcze porusza, drugi umarł. A auto hamuje normalnie... Ale planuję ten korektor w niedługim czasie wymienić.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2004 10:45:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Jak macie zapieczony i nie kce wam się z tym grzebać to zostawcie tak jak jest. Jedyny problem to taki że jak załadujecie autko to ono nadal będzie hamować jakby było nieobciążone i przód będzie łatwiej przyczepność tracił. Ja myślałem że mam właśnie coś nie tak z hamplami bo jak wsiadło pięć osób to pedał jakoś twardszy się robił i trzeba było mocniej deptać w hamulec. Ale to są właśnie objawy tego że zaczyna mocniej hamować tył. W Coupejce już wiem że stoi i to na amen ale narazie są ważniejsze rzeczy do zrobienia tak że takie pierdółki to mogą poczekać.

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 12:46:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
Cześć Wszystkim!!!
Mam małe pytanko i myśle że jak się podepne pod ten temat to mi moderatorzy głowy nie urwią, ale do rzeczy:
Mam wyciek z korektora siły hamowania tylnej , nie leje się coprawda fontanną ale poci i to z czasem coraz bardziej. Czy jest jakaś możliwość naprawy w/w urządzenia czy pozostaje tylko wymiana na dobry. Nowy nie wchodzi w gre bo gostek w sklepie krzyknoł mi 4,5 paki. Jak już to tylko używka pod warunkiem że nie da się go jakoś naperawić.
Za wszystkie sugestie i rady z góry dzięki.

Dodam jeszce że autok to b3 1.8S z '91 bez ABSu

PZDR

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Panowie mam taki problem - z korektora siły hamowania wycieka mi płyn hamulcowy. Mechanik zaproponował dwie opcje. Albo wymiana na inny - używany - bo nowy kosztuje 350 zł - lub zamiast tego reduktora wstawić jakieś wężyki ale mówi, że wtedy będzie mocniej hamował na tyl. To chyba troche niebezpieczne ... tym bardziej ze zbliza się zima ... i tył mi będzie uciekał. Co o tym sądzicie ?? (nie mam ABS-u)

Bardzo proszę o jakieś opinie...


No chyba że ma ktoś taki reduktor to może się dogadamy ...

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 11:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Jak to jest z tym reduktorem, bo w osce widzialem go, ogladalem, byl zamocowany do belki z taka sprezynka. Teraz mam 4x tarcze i ABS + Quattro i nie wiem jak to jest zorganizowane tam na dole... Wiem jedno, ostatnio bym kolesiowi w dupsko wiechal. Wracajac z pracy nagle zrobil sie korek a samochod zamiast chamowac jechal i zwalnial powoli, dodam ze na pokladzie byly trzy osoby i pelny zbiornik ropuchy, wiec jakies 130 + 80 + 110 + 80 = 400 kg... Czy to mogla byc wina regulatora sily hamowania?? Czulem ewidentnie ze auto nie moze wyhamowac :zly:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:20:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przede wszystkim nie trójnik, bo na tył idą 2 rurki od pompy - jedna na lewą, jedna na prawą stronę. Więc ew. łącznik lub krótkie przewody gumowe do połączenia rurek.
Co do konieczności zastosowania reduktra i plusów/minusów jego braku: bez korektora auto hamuje LEPIEJ ale trzeba umieć z tym żyć, czyli nauczyć się kontrolować samochód przy możliwych uślizgach tyłu. Jesli z tyłu są bębny nie ma problemu - będą z definicji hamowac słabiej niż tarcze z przodu. Tarcze z tyłu też są mniejsze niż z przodu, ale może to nie wystarczyć do zrekompensowania odciążenia tylnej osi w sytuacji awaryjnej. Tak więc - jesli czujesz się na siłach, jeździj bez korektora, jeśli nie to go zakładaj/naprawiaj.
Bardzo ważna rzecz - nie można sprawdzać czy tył dobrze hamuje jeśli tylna oś jest odciążona (tył w górze i samochód na klockach/podnośniku). Wtedy zawsze bedzie hamował słabo.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Hello
Tak jak pisze Wordeck nie trójnik tylko najlepiej przewód ham.elastyczny.
Taki sam jaki jest z tyłu może trochę dłuższy.
Wykręcacie przewody z korektora i omijacie go.Starego nie da się naprawić albo tylko mi się nie udało.Nowy to tak jak ktoś napisał 350 zł.
Ale teraz z innej beczki.Jak się hamuje z ominiętym korektorem?Czy jest to bezpieczne?
A więc panowie sprawa jest taka.Hamulce znacznie się polepszyły na tyle.Coprawda na asfalcie hamując na prostej nie zblokujesz kół(chyba że jest mokro) ale na żwirku stają w miejscu i co gorsza czasami szybciej niż przód.
Podczas jazdy należy zwrócić uwagę na dochamowywanie przed lub na zakręcie jak to niektórzy robią.(Zresztą dziwne to troche bo ja na zakrętach przyśpieszam :D )
Jednak tu pod uwagę trzeba wźiąść jedną sprawę.Fabrycznie autko ma podział mocy hamowania około 70% na przód i 30% na tył.
W chwili gdy robimy rezanko te wartości zmienią się.Czy na lepsze?
3 lata już tak śmigam i jedno wam powiem .Zimą trzeba uważać inacze dzwon jest murowany,z tego co pamiętam to ze 4 razy stałem bokiem na ulicy.
Ja jestem wariat i mi to nie przeszkadza. Ale dla rozważnych jest płęta ;) . Czy wasze zdrowie a nawet życie jest warte tylko 350 zł.
Panowie to są hamulce :!!: :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Już chciałem napisać że chyba wywale ten reduktor a tu Adam 12 dal troche do myślenia .....

ale swoją drogą Adam, jak np. w zimie czy z reduktorem czy bez i tak musisz uważać przy hamowaniu, żeby tył Ci nie uciekał czy też na zakręcie, a więc nie mając tego reduktora czy aż tak bardzo hamulce stają się silniejsze, nie jest chyba tak ciężko zapanować nad autem bez reduktora ... ?

Twoje zdanie " czy wasze życie warte jest 350 zł " troche dało mi do myślenia ....

Nie wiem co teraz zrobić, może ma ktoś jakiś używane reduktor, albo może załatwić ?
Bardzo proszę o dalsze opinie o jeździe bez reduktora, szczególnie tych którzy bez niego jeżdzą.

Dopisane: Póki co szukam takiego reduktora używanego i chyba udało mi się znaleźć ... jutro jade oglądnąc bo gośc ma kilka sztuk do Audi i mówi że trzeba porównać bo są różne rodzaje w zależności od rodzaju układu hamulcowego, ma gośc racje ?

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Ostatnio edytowano 07.lis.2005 15:10:15 przez Prezes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Zobacz w http://www.automotosklep.pl/witryna_in.htm - chcą ok. 136 pln. Dopytaj tylko o korektor dokładnie do Twojego modelu.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Jak już wspomniałem, znalazłem gościa (handluje częściami) i mówił że ma, do Audi ale nie koniecznie do 80, ale mówi że mogą być od np 100 z tym że ważne jest, aby był ten sam kształt i mówi że trzeba je poprostu porównać. Ma gośc racje ??

Cena to ok 50 zł z gwarancją.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Prezes napisał(a):
a więc nie mając tego reduktora czy aż tak bardzo hamulce stają się silniejsze, nie jest chyba tak ciężko zapanować nad autem bez reduktora ... ?


Moim zdaniem łatwiej zapanować nad przodem bo to jest oś pędna i zawsze manewrując gazem coś tam zrobisz .
Tył jest lekki i nawet delikatnie zbyt mocne naciśnięcie hamulca spowoduje blokadę tylnego koła.
Bryknij się bmw w zimie to zobaczysz jak fajnie się śmiga.Mnie osobiście to szlag trafiał. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:25:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Prezes napisał(a):
Jak już wspomniałem, znalazłem gościa (handluje częściami) i mówił że ma, do Audi ale nie koniecznie do 80, ale mówi że mogą być od np 100 z tym że ważne jest, aby był ten sam kształt i mówi że trzeba je poprostu porównać. Ma gośc racje ??

Cena to ok 50 zł z gwarancją.


W zasadzie tak :D

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: