.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 18:10:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 11:38:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Esperak napisał(a):
Tor ok zgodze sie ma inne wymagania niż zwykłe drogi a on przenosi doświadczenia z torów do zwykłej jazdy a to niezabardzo się sprawdza...

Czemu nie? Jeśli hamulce sprawdzają się na torze, to na ulicę też powinny wystarczyć. Oczywiście mowa tylko o utrzymaniu skuteczności hamowania poprzez zapewnienie optymalnego odprowadzania ciepła, a nie o aspektach typu pył, pisk, żywotność, bo tu już dobór samych klocków ma duży wpływ, a każdy dobiera według własnych priorytetów.

Oczywiście Twoje własne doświadczenia też się liczą i nie twierdzę, że nie masz racji. Pełnię tylko rolę "devil's advocate" prezentując alternatywną opinię :D . Sam jeszcze nie zdecydowałem jakiego typu tarcze założę jak będę modyfikował hamulce z przodu, ale prawdopodobnie będą to ATE gładkie.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 06:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Już ci odpowiadam dlaczego układ torowy niezabardzo sprawdza się w cywilkach.

A no przeważnie układy rajdowe, torowe do prawidłowej pracy (czytaj skutecznej) muszą najpierw zostać odpowiednio rozgrzane dopiero wtedy ich skuteczność jest odpowiednia. na zimno hamują gorzej niż seria :|

Pomijam już aspekt ceny za N-grupowe tarcze śpiewają sobie od ok 1000zł w gore.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 12:46:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a moich doswiadczen

Brembo + EBC green = odporne na fading, brudzą, piszczą, trzeba
deptać

Brembp + Textar = nieodporne na fading, zdecydowana reakcja juz od
lekkiego nacisniecia, brudzą.....

w obydwu przypadkach bicie pojawiło sie bardzo szybko...
temat nie do opanowania niestety....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 12:58:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Esperak napisał(a):
Już ci odpowiadam dlaczego układ torowy niezabardzo sprawdza się w cywilkach.

A no przeważnie układy rajdowe, torowe do prawidłowej pracy (czytaj skutecznej) muszą najpierw zostać odpowiednio rozgrzane dopiero wtedy ich skuteczność jest odpowiednia. na zimno hamują gorzej niż seria :|

OK, ale co to ma wspólnego z nacinanymi tarczami? Jeśli stosowanie ich na torze nie daje korzyści, to tym bardziej nie ma sensu stosować ich na ulicy, IMHO.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 23:07:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
adisiwy napisał(a):
Założyłem tarcze Zimmerman i klocki TEXTAR, jak tylko zrobie z 1 - 2 tys km to opowiem o wrażeniach z hamowania :) a tak po za tym to stare tarcze miały już 8 mm (nowe mają 15, dozwolone 13) więc licze na poprawe hamowania


I jak? polecasz?
Poprawiła się jakość hebli?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 17:00:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Temat sprzed roku :) ale musze przyznać że zapomniałem wtedy odpowiedzieć :(
Ogólnie hamulce poprawiły się (oprócz wymiany tarcz i klosków wymieniłem płyn hamulcowy i gumowe końcówki przewodów hamulcowych - takie 25-centymetrowe węże :) ). Najważniejsze że po kilkukrotnym ostrym hamowaniu hamulce nie zaczynają się gotować (a stare czasami dymiły na biało). Dodatkowo hamuje się OK, nie ma bicia kierownicą, nic nie piszczy ani nie ma innych przygód. Niestety minął już rok od wymiany i trudno teraz o jakąś obiektywną wypowiedź.
Dlatego, z mojego doświadczenia, moge powiedzieć że tarcze Zimmerman i klocki Textar są OK (zrobiłem już 25 tys km. i jest jeszcze połowa klocków).
Jedyna wada to taka że naderwały się przewody z czujników z klocków i miga kontrolka (!) ale przypuszczam że w większości klocków się tak dzieje na "równych" polskich drogach

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 21:18:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
No to rewelka, ja pare minut temu przelalem kaske do LEWIANa wlasnie na taki komplet i juz sie nie moge doczekac kiedy do mnie dotra :D

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 22:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a ja zdecydowalem sie na komplet tarcze Brembo + klocki Ferodo.... i niedlugo taki komplecik bedzie hamowal moja niunie... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 19:12:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
No ja juz mam komplet Zimmermann Standard + Textar zamontowane :D
Autko hamuje idealnie no i w koncu sie pozbylem bicia w kierownicy.
Przejechane mam 500km wiec niewiele ale z pewnoscia moge polecic taki zestaw.
Na sam widok tarcz zaniemowilem, perfekcyjna robota, widac ze to nie jest byle co.
Tak wiec z cala pewnoscia polecam te tarcze.

PS. jeszcze mi sie nie udalo ich zagotowac ale prawdziwy test dopiero bedzie ;-)

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 18:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
spanky napisał(a):
a ja zdecydowalem sie na komplet tarcze Brembo + klocki Ferodo.... i niedlugo taki komplecik bedzie hamowal moja niunie... ;-)

od wczoraj mam komplecik Brembo+Ferodo.... przejechalem dopiero 100 km ale pierwsze wrazenie sa jak najbardziej pozytywne........ :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 21:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Kowicz ile wyniosl Cie ten zestawik?
Sam jezdze obecnie na nacinanych Zimmermanach ale ktos kto robil hamulce w tym aucie kiepsko znal sie na doborze elementow.
Tarcze mam porowkowane i z tego co widzialem to klocek nie dotyka tarczy cala powierzchnia :\
Musze sie tym zajac w najblizszym czasie ale pewnie wymienie wszystko po calosci, stad moje pytanie o cene.

Pzdrw
Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 22:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Witam. MACIU, temat bicia tarcz jest jak najbardziej do opanowania. Nawet majac polskie, taniutkie Mikody + Lucaski, nie pojawi sie zaden efekt bicia (jezdze dosyc ostro), pod jednym warunkiem: zacisk nie moze miec luzu na prowadnicach w jarzmie. Jak jest luz to nie ma bata, bedzie bicie, 1000 km i koniec spokojnej jazdy, tylko wqrw. Mialem z tym problem przy tarczach 280x13, jednakze generalnie hamulce byly slabiutkie, 2, 3 hamowania na swiatlach i kupa, hamulcow nie bylo. Zmienilem zaciski i tarcze na wentyle 280x22 i juz wydawalo sie, ze witam sie z gaska, lecz niestety pech, a mialem takie sliczniutkie Lucasy. 1000 km i bicie. Przejechalem tak 10 kkm i powiedzialem basta. Usztywnilem jarzmo zacisku, kupilem taniutka Mikode + Lucasy i nic, zero bicia, przejechane 3 kkm. Usztywnij jarzmo i nie bedziesz mial dylematow: ferrodo, ate czy inne suuuper tarcze. Oczywiscie mozna kupic nowe jarzma, ale to koszt 480 za sztuke (wentyle), 320 (zwykle szmaty), ale pomaga cienka blacha, troche pracy kluczem i powinno byc git. W razie czego pytaj. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 18:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
RobertKar napisał(a):
Witam. MACIU, temat bicia tarcz jest jak najbardziej do opanowania. Nawet majac polskie, taniutkie Mikody + Lucaski, nie pojawi sie zaden efekt bicia (jezdze dosyc ostro), pod jednym warunkiem: zacisk nie moze miec luzu na prowadnicach w jarzmie. Jak jest luz to nie ma bata, bedzie bicie, 1000 km i koniec spokojnej jazdy, tylko wqrw. Mialem z tym problem przy tarczach 280x13, jednakze generalnie hamulce byly slabiutkie, 2, 3 hamowania na swiatlach i kupa, hamulcow nie bylo. Zmienilem zaciski i tarcze na wentyle 280x22 i juz wydawalo sie, ze witam sie z gaska, lecz niestety pech, a mialem takie sliczniutkie Lucasy. 1000 km i bicie. Przejechalem tak 10 kkm i powiedzialem basta. Usztywnilem jarzmo zacisku, kupilem taniutka Mikode + Lucasy i nic, zero bicia, przejechane 3 kkm. Usztywnij jarzmo i nie bedziesz mial dylematow: ferrodo, ate czy inne suuuper tarcze. Oczywiscie mozna kupic nowe jarzma, ale to koszt 480 za sztuke (wentyle), 320 (zwykle szmaty), ale pomaga cienka blacha, troche pracy kluczem i powinno byc git. W razie czego pytaj. Pozdrawiam


Robert opisz to dokładnie jak i czym regenerujesz te jarzna i prowadnice.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: