Kozmo napisał(a):
Napaliłem się na Audi A6 ew. 100C4 z silnikiem 2,5TDI, ale ostatnio usłyszałem opinie, że pomimo niższej ceny ropy od benzyny i tak ekploatacja diesla wyjdzie drożej. Że oleje drogie, że czesto ttzeba je zmieniac, ze regulacja wtrysków etc. Niby na gazie wyjdzie taniej. Poradźcie mi cos. Czy rzeczywiscie tak jest?
Większej bzdury dawno nie słyszałem. To pomówienia zazdrosnych posiadaczy psujących się benzyniaków.
Wymienię teraz kilka "wad" traktorów:
- niskie zuzycie paliwa (silnik 90 KM od 4,5-,7 l/100 km)
- zero kłopotów typu wahania wolnych obrotów, strzały, pierdzenie, przerywanie
- silnik praktycznie bezobsługowy (żadnych świec, kopułek, przerywaczy, wysokich napięć, strzelających iskier, świec zapłonowych)-zapłon samoczynny
- łatwy rozruch w zimie (TDI w górę)
- wysoki zasięg samochodu na 1 baku (min 900 km)
- ogromna przyjemność przy miesięcznych podsumowaniach wydanej kaski na ropkę
- możliwość podniesienia mocy (chip-tuning, box`y itp)
- wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach (nie trzeba kręcić motoru do obrotów suszarki aby zaczął jechać) (standardowo dla 1,9 TDI 182-200 Nm przy 2300 obr/min, dla 2,5 nie pamiętam)
- sterowanie silnika w PEŁNI komputerowe (pompa wtryskowa sterowana elektronicznie), dzieki temu zyskujesz bardzo na ekonomii
Jesli jeszcze nie jestes przekonany - twój problem.
powodzenia przy zakupach.