.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lip.2025 08:23:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy diesel rzeczywiście jest tańszy w utrzymaniu?
PostNapisane: 09.lis.2004 17:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:47:02
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
Napaliłem się na Audi A6 ew. 100C4 z silnikiem 2,5TDI, ale ostatnio usłyszałem opinie, że pomimo niższej ceny ropy od benzyny i tak ekploatacja diesla wyjdzie drożej. Że oleje drogie, że czesto ttzeba je zmieniac, ze regulacja wtrysków etc. Niby na gazie wyjdzie taniej. Poradźcie mi cos. Czy rzeczywiscie tak jest?

_________________
Szukam Audi A6 Diesel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 20:50:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
raczej taniej bedzie z dizlem.
drozej to na pewno jest jak masz nowego i go serwisujesz w ASO

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 23:55:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
-> olej lejesz ten sam co do benzyny
-> zmieniac go trzeba z taka sama czestotliwoscia
-> nie musisz zmieniac swiec zaplonowych
-> nie musisz zmieniac kabli WN
-> pali znacznie mniej
-> stosunkowo niskim nakladem kosztow mozna osiagnac duzy wzrost mocy
-> nie ma problemow z wolnymi obrotami, strzalami gazu, dlawieniem sie etc

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 00:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
i jeszcze powiem ,że taniej mnie kosztuje niż utrzymanie malucha syna :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy diesel rzeczywiście jest tańszy w utrzymaniu?
PostNapisane: 10.lis.2004 09:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kozmo napisał(a):
Napaliłem się na Audi A6 ew. 100C4 z silnikiem 2,5TDI, ale ostatnio usłyszałem opinie, że pomimo niższej ceny ropy od benzyny i tak ekploatacja diesla wyjdzie drożej. Że oleje drogie, że czesto ttzeba je zmieniac, ze regulacja wtrysków etc. Niby na gazie wyjdzie taniej. Poradźcie mi cos. Czy rzeczywiscie tak jest?


Większej bzdury dawno nie słyszałem. To pomówienia zazdrosnych posiadaczy psujących się benzyniaków. :D

Wymienię teraz kilka "wad" traktorów:
- niskie zuzycie paliwa (silnik 90 KM od 4,5-,7 l/100 km)
- zero kłopotów typu wahania wolnych obrotów, strzały, pierdzenie, przerywanie
- silnik praktycznie bezobsługowy (żadnych świec, kopułek, przerywaczy, wysokich napięć, strzelających iskier, świec zapłonowych)-zapłon samoczynny
- łatwy rozruch w zimie (TDI w górę)
- wysoki zasięg samochodu na 1 baku (min 900 km)
- ogromna przyjemność przy miesięcznych podsumowaniach wydanej kaski na ropkę
- możliwość podniesienia mocy (chip-tuning, box`y itp)
- wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach (nie trzeba kręcić motoru do obrotów suszarki aby zaczął jechać) (standardowo dla 1,9 TDI 182-200 Nm przy 2300 obr/min, dla 2,5 nie pamiętam)
- sterowanie silnika w PEŁNI komputerowe (pompa wtryskowa sterowana elektronicznie), dzieki temu zyskujesz bardzo na ekonomii

Jesli jeszcze nie jestes przekonany - twój problem. :)

powodzenia przy zakupach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 09:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
:galy:
Chyba zamienie na traktora :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 10:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
:galy:
Chyba zamienie na traktora :peace:


Czego Ci serdecznie życzę. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 11:44:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Kozmo - i jeszcze jedno - lepiej kup diesla rzędowego a nie V -ke. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2004 23:58:35
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
wg moich wyliczeń póki co to TDI jest tańsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
Bisua napisał(a):
wg moich wyliczeń póki co to TDI jest tańsze



z uwzględnieniem ceny zakupu?

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Dizle maja 1 problem sa tylko w osce ( oczywiscie mowie o lowendzie a nie o furach po 60tpln) i to je zupelnie dyskwalifikuje :/

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
Dizle maja 1 problem sa tylko w osce ( oczywiscie mowie o lowendzie a nie o furach po 60tpln) i to je zupelnie dyskwalifikuje :/


Z tym "zupełnie" nie przesadzaj. Też wolalbym mieć quattro, ale z tym poczekam do A6. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adam napisał(a):
Bisua napisał(a):
wg moich wyliczeń póki co to TDI jest tańsze



z uwzględnieniem ceny zakupu?


Tak naprawdę TDI nie kosztuje tak strasznie dużo. Faktem jest że dla osobnika robiacego male przebiegi najtanszym rozwiązaniem jest goła benzynka nawet bez gazu. Jesli duzo jeździmy to gazik, jesli bardzo duzo - traktorek.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Ja ma traktorek który by Ci się spodobał, ale jak na razie nie na sprzedaż : )

Mam obecnie trochę ponad 160 KM z rzędówki i spalanie w mieście z kilmą w korkach maks 9.5. Na trasie bez szaleństw 7.5.

Pozdrawiam

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:47:02
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
Padły tu stwierdzenia, ze lepiej silnik rzędowy niż V. NIe jestem w ogóle zorientowany w tych silnikach. Wiem tylko tyle, że mam szukać AAT (bo ma 140KM,a inne 115KM)- tu chodzi mi o model 100 C4. Nie wiem jakie motory są w A6-powiedzcie.

_________________
Szukam Audi A6 Diesel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:20:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
AAT ma 115 KM :diabel:
I lepszego w 100-tce nie znajdziesz

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 21:55:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Kozmo napisał(a):
Wiem tylko tyle, że mam szukać AAT (bo ma 140KM,a inne 115KM).


To bardzo źle wiesz.... seryjne AAT ma 115KM, a AEL ma 140KM. Mówimy oczyiście o silkikach R5. Oczywiście można AAT podnieść do około 140KM i często w ogłoszeniach piszą że auto ma 140Km, ale niestety na AAT... a AEL można machnąć na 160-165KM bez problemu.


mq napisał(a):
Dizle maja 1 problem sa tylko w osce ( oczywiscie mowie o lowendzie a nie o furach po 60tpln) i to je zupelnie dyskwalifikuje


Już za 40k mozna wyrwać A6 TDI quattro :) Ale to i tak niemało....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 23:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

jak ze juz nie stetyy nie posiadma swojego kochanego audi zaczynam sie zaglebiac w temat traktorkow

mialem juz doczynienie z 2,5 tdi 115 ps i w sumie powiem ze troche to pali ale autko jest duze i wygodne

a jak jest z utrzymaniem 1z ???

bo kupic teraz nie zajozdzonego 1z jest coraz trudniej
np jak autko ma ralnie 400 tys przebiegu
czy wtryskiwacze nie sa juz do wymiany ??
czy nie bierze juz oleju???
czy to porostu dalej jezdzi podbnie do serii ?

a jak to jest z malymi przebiegami np 5 km do pracy i koniec
oczywiscie jezeli oszczedzamy sprezarke przy zalozeniu
ze nie palujemy jak jest zimy i mamy dobry olej ktory zmieniamy

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: