.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 15:14:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAR] Sprężarka klima poszla sie pasc??
PostNapisane: 21.cze.2006 23:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Witam

Powoli chce wziac sie za zrobienie u siebie klimy, a raczej doprowadzenie jej do stanu uzywalnosci :D

Objawy mam takie, ze sprezarka chodzi, slychac delikatny szum, ale nie jest glosna, wiatrak sie zalacza, nawiewy wieja, ale wszystko dziala tak, jakbym wylaczyl klime - za goraco = brak chlodzenia. Dodam, że mam klimatronik. Jest pare bledow typu czujnik temp "czasem przerwa" itp. Po zalaczeniu sprezarki dostaje ona obroty, na klimatroniku tez pojawiaja sie obrotki (kanal 28 lub 29 - jeden to obroty silnika drugie sprezarki - na jednym pojawiaja sie obroty wyzsze od obrotow silnika po wlaczeniu "snieżki"). Dodatkowo zauwazylem na rurkach od klimy typowo olejowy brud (na laczeniu cienkiej rurki), a z tego co wyczytalem to tak wyglada objaw ulatniania sie czynnika chlodzacego...

Bylem w dwoch punktach naprawy klimatyzacji i opinie sa dosc inne :/

1. Pierwszy serwis mowi, ze nie ma gazu, ale nie maja w tej chwili takiej koncowki, zeby nabic, bo sie "zepsula"

2. Drugi - Gaz jest, ale jakis magik nabil nieodpowiedni i olej sie spienil, uwaza, ze sprezarka jest zatarta...

Komu wierzyc???

Do tego wyczytalem, ze uklad klimatyzacji powinien sie automatycznie wyłączyć, jeżeli nie ma cisnienia czynnika chlodzacego, a tak niestety nie jest, jak wlacze to chodzi, a przynajmniej probuje chodzic...
Czy może gdzies sie przyblokowala prepustnica, moze te silniczki trzeba wyczyscic, nawet poprobowalbym, ale jak sie do nich dobrac?

Z tego co wiem to powinienem miec u siebie R12.

Poradzcie cos, bo juz rece opadaja, a sprezarka troche kosztuje... ile ewentualnie powinienem liczyc na jakas uzywke?? :/

Dzieki z góry :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 05:31:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
musisz najpierw ustalic na jakim gazie chodzi instalacja. pozniej podstawowa sprawa to nie wlaczac sprezarki jezeli klima nie dziala bo jezeli klima jest rozszczelniona to nie ma w sprezarce oleju i mozna ja latwo zatrzec. jednym slowem musi sie tym zajac ktos kto nie bedzie gadal tylko wezmie i to przetestuje. na poczatek sprawdzic szczelnosc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 10:34:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
czyli sam do niczego nie dojde?

Czy po obrotach sprezarki nie mozna dojsc czy jest zatarta czy nie?

No i ile musze liczyc na uzywke? :/

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 10:51:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.auto-klimatyzacja.pl/kontakt.htm

masz blisko :)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 12:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
W tym serwisie znaja sie na rzeczy?

JEszcze takie male pytanko - czy sprezarke od klimy da sie zregenerowac? Pompe wspomagania sie dalo, to moze i to jakos by poszlo :diabel:

DO MODERATORA: Prosze o usuniecie powtorzonych moich postow... Forum mi swirowalo i wstawilem przez przypadek 3 posty jeden po drugim... nie moge juz ich usunac...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 18:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
z ta klimą to kiedyś walczyłem u siebie, jak masz auto z 94 roku to bedzie 134a bo po 10-92 zmienili z r12 na r134a.

Mało napisałeś , na podstawie tych info nie moge diagnozowac ale cos wytłumacze, jak załącza sprzegło i spręzarka pompuje to znaczy ze jest tyle gazu ze czujnik cisnienia jej nie odłacza, gazu jest ale moze za mało , jezeli czujnik nie odłacza to cisnienie jest wieksze od 1 bar, dokładnie nie wiem jakie jest cisnienie zadziałania wyłacznika ale na pewno wiecej niz ten 1 bar, jezeli tak jest to na chłodnicy freonu z przodu samochodu jest zlaczka, odkrec korek i zobaczysz szpilke, nacisnij ja , dziala jak wentyl zacznie upuszczac freon, tak sprawdzisz ze jest cisnienie, ta zlaczka to standardowa złaczka na wysokim cisnieniu , kazdy kto obsluguje klime ma taki waz zeby sie pod nie podpiac i zmierzyc cisnienie, jak sprezarka jest wyłaczona to cisnienie freonu rozchodzi sie po całym ukladzie tak ze jest takie samo na po obu stronach sprezarki , w temperaturze miedzy 15 a 30 stopni na dworze bedzie miedzy 4 a 5 barów, jak jest mniej to znaczy ze gazu ubyło. Tak sprawdzisz czy ubyło i ile jest. Jezeli sprezarka działa i pompuje to przy 2000 obrotow silnika cisnienie po wysokiej stronie na wyzej omawianej zlaczce rosnie a na niskiej spada, na niskiej jest bardziej stabilne i przy tych 2000 jest od 1,7 bara do 2 bary gdy uklad dobrze dziala i gazu jest ile trzeba, na wysokim bedzie wieksze od 10 do 17 bar, tylko sprawdz czy spzeglo jest zalaczone. Nigdy nie ma tak ze sprezarka chodzi a nie chlodzi, jak za mało gazu to jest tak: sprzegło załacza sprezarke, cisnienie na niskim spada np. z 4 bar ponizej 1,5 bara i czujnik niskiego ja odłacza, czujnik jest po to zeby odłaczac sprezarke jak jest za mało gazu, po co ma sie meczyc sprezarka jak gazu za malo i i tak nie schlodzi. czyli jak masz za malo to sprzegło zostanie odłaczone, po chwili cisnienie na niskim wzrosnie bo freon po wylaczeniu sprezarki rozchodzi sie po calym ukladzie, dazy do wyrownania cisnienia i cisnienie na niskim wzrasta powyzej 2 bary i czujnik cisnienia zalacza sprzegło ponownie i tak wkoło , raz załacza , raz wyłacza, moze tak byc u ciebie i wtedy nie czujesz ze chłodzi, bo nie ma prawa chlodzic, sprezarka musi popracowac troche np. 2 minuty bez przerwy zebys poczuj ze leci chlodniejsze powietrze. z tą złaczka co ci powiedzieli ze nie maja takiej to u mnie jest taka na sprezarce ze nikt nie mial takiego weza który pasuje, na grubszej rurce wchodzacej w sciane grodziową przyspawalem szybkozłaczke która pasuje do wezy aktualnie stosowanych, najlepiej to wziac rurke od innego samochodu z szybkozklaczka i wspawac ten kawałek w rurke która masz, no chyba ze znajdziesz goscia z takim wezem ktory pasuje do gwintowanej koncowki na sprezarce, w moim przypadku wolałem wspawac, zaplacielem 50 zł spawaczowi i nie jestem przywiazany do jednego goscia ktory ma pasująca koncowke na wezu.

Moja rada jest taka, nie baw sie w firmy auto klima, jedz do goscia ktory zajmuje sie na codzien chłodnictwem przemysłowym a dorabia na klimach samochodowych popołudniami, taki gosc czuje temat bo na codzien ma do czynienia z freonem, nie widzialem mechanika samochodowego ktory umiałby odciagnac czynnik z układu nie marnujac go, wypłukac stary olej , nalac nowego dobrego i ile trzeba i napełnić układ czynnikiem nie bazujac na jego wadze, czesto biora tabelke i patrza acha 700gram to bach jest 700 i jedz chlopie, profesjonalnie to nie patrzy sie w tabelke tylko dla r134a wiadomo ze ma byc od 1,7 do 2 bary przy 2000 obrotów i tyle i to zawsze działa bo klima musi miec odpowiednie cisnienie zeby dobrze pracowała a nie ze 700 gram.

jak masz za malo czynnika a to wiesz jak sprawdzic to jedz na doładowanie , nie godz się na odciaganie i dopusczanie nowego, bo wiecej zapłacisz 250 zł a jak tylko dopusczanie to mniej, w obu przypadkach ten sam efekt po robocie ale musi byc gosc ktory dobrze doladuje na podstawie cisnienia a nie gosc z tabelka bo on nie wie ile dopuscic bo nie wie ile gram jest w układzie przed doładowaniem.


jak cos to napisz na opora@op.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 11:55:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Powiem tak:

Kody w klimatroniku pozwoliły mi na sprawdzenie spreżarki, czy kreci sie non stop - tzn czy nie jest odłączana. W tej chwili jest tak, że jak włączę klimę (śnieżka na klimatroniku) to obroty sprężarki rosną z zera do 1700obr przy wolnych obrotach silnika... i tak jest cały czas, nic nie maleje ani nie rośnie, a gdy wyłączę klimę to obroty spadają do zera. Wydaje mi się, że w ten sposób można wykluczyć chwilowe odłączanie sprzęgła sprężarki... Zaraz poszukam tego zaworka na obwodzie wysokiego ciśnienia...

A klimę mam na pewno na R12 (szkoda, bo różnica chyba miesiąca, bo moje auto jest chyba z 9.1992 - rok 1994 w opisie to rok kiedy auto trafiło do rodziny :P). Typ gazu znam na pewno, bo mam tak napisane na skraplaczu :) )


Dzięki za zainteresowanie :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: