.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 17:20:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI AKN]Dziwna przypadłość
PostNapisane: 22.cze.2006 16:01:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jadąc dziś po Wawce na rozgrzanym silniku(przy tej pogodzie to chyba nim dotkniemy kluczyk autko jest juz rozgrzane :D ) na ktorymś tam biegu dodajac gaz i czekajac na zalaczenie turbiny(przy tej aurze dmuchanie odczuwalne nieco pozniej) nie doczekalem sie lekkiego kopa w plecy. Autko wrecz zaczelo zwalniac, odpuscilem lekko gaz i ponownie pedal to the metal i nic. Po jakichs 500 metrach auto prawie sie zatrzymalo, ponowilem probe odpuszczenia gazu i dodania znowu maxa i autko wyrwalo do przodu jakgdyby nigdy nic? i tera pytanie what`s the mother f...??? Oczywiście pozdrawiam standardowo :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 16:16:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
obroty wzrastaly przy naciskaniu gazu czy zero reakcji silnika na pedal?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 16:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Praktycznie zero reakcji na pedal tak jakby turbo nie dmuchalo.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 16:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Bilu ale z... się prezentuje ta Twoja S6. Jezeli tak samo jezdzi jak wyglada,to masz ajebista jazde!!!

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 16:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jezeli sie powtorzy to zjawisko, to zacznij sprawdzac olej [i patrzec w lusterko w poszukiwaniu blekitnego steffcia].
turbina sie konczy [przerobilem empirycznie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 16:50:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Norbi napisał(a):
Praktycznie zero reakcji na pedal tak jakby turbo nie dmuchalo.

czy turbo dmucha czy nie silnik powienien reagowac na pedal gazu (vide sytuacja na postoju ;-) )
obstawiam potencjometr pedalu gazu.

Norbi napisał(a):
Bilu ale zajebiście się prezentuje ta Twoja S6. Jezeli tak samo jezdzi jak wyglada,to masz ajebista jazde!!!

dzieki - jakos to jezdzi ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 17:14:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
jezeli sie powtorzy to zjawisko, to zacznij sprawdzac olej [i patrzec w lusterko w poszukiwaniu blekitnego steffcia].
turbina sie konczy [przerobilem empirycznie].
To moze dobry znak ;) wstawie mocniejszą :D Tak powaznie to reakcja na gaz byla, bo jak odpuszczalem ,to spadaly obroty,lekkie dotkniecie lekko przyspieszal, but!! dupa zwalnia powoli. Zupelnie jakby brak turbo. Od razu spojrzalem w lusterko, ale brak chocby najmniejszego dymka. Olej sprawdzam czesto, bo wlali mi przy zmianie litr wiecej i caly czas mam ponad stan, juz od kilku tysiecy.A jakos nie chce mi sie tego odessac...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 21:18:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Norbi jak ci sie tak stanie jszcze raz to daj na luz i wylacz zaplon uruchom znowu i zobacz czy ustapilo. Ja tak mam od jakiegos czasu i nikt nie wie co to. Podlaczylem pod vaga to byl tylko blad zbyt wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym czy cos takiego. myslalem nad zaworkiem N75 ale znalazlem u sibie trzy podobne to niego i nie wiem ktory to bo dwa sapraktycznie identyczne a ten trzeci rozni sie numerem i jest duzo tanszy...nie wiem ktory nalezy zmienic jakby co.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 21:58:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Bilo napisał(a):
Norbi jak ci sie tak stanie jszcze raz to daj na luz i wylacz zaplon uruchom znowu i zobacz czy ustapilo. Ja tak mam od jakiegos czasu i nikt nie wie co to. Podlaczylem pod vaga to byl tylko blad zbyt wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym czy cos takiego. myslalem nad zaworkiem N75 ale znalazlem u sibie trzy podobne to niego i nie wiem ktory to bo dwa sapraktycznie identyczne a ten trzeci rozni sie numerem i jest duzo tanszy...nie wiem ktory nalezy zmienic jakby co.
Przypomnialo mi sie ze podobna przypadlosc mialem na autostradzie w Chorwacji i to dokladnie podczas takich samych upalow, wiec pewnie to cos ma z tym wspolnego.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 22:10:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
U mnie upaly nie sa do tego potrzebne :P ale po restarcie jest OK. W sumie i tak mam teraz lepiej, zmienilem przeplywke na nowa i auto zaczelo zblizac sie do serii ;) dzisiaj wykrecilem 9.2 do setki ale z oszczednosci opon nie trenowalem tego :peace: . Ogolnie zbiera sie OK i juz nie narzekam

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 22:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
N75 jest szary i jest spiety z takim samym czarnym (sterujacy EGR'em). sa w okolicach podszybia (obok wiazki do ktorej dochodzi kabel z wtryskiwacza sterujacego).
zatem: szary to LDR (zawor elektromagnetyczny - N75); czarny steruje praca EGR (nazywa sie AGR). szary mozna wstawic na miejsce czarnego, czarnego NIE powinno sie wstawiac na miejsce szarego.

wg mnie to nie jest notlauf. kiedys mialem tak zima jak gnalem na koncert Terje Rypdal'a. na autostradzie wcisnalem w podloge a on tak jakby w ogole nie zareagowal - zero jakiejkolwiek reakcji (jechal tak, jak jechal). wladza nad moca wrocila przy kolejnym wcisnieciu mokasyna... po 4 miesiacach od tego incydentu byla regenerowana (uszczelki i czyszczenie) turbina...


[+]
ciekawe, ale ETKA pokazuje inne konstrukcje tych dwoch zaworow dla AKN/AFB w A4 i inna dla AFB/AKN w A6...
:/

A4
Obrazek

A6
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 14:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
No to zaczyna byc ciekawe, dzis znowu przez chwile byl brak mocy.po dwoch probach dania ognia bez rezultatow, stanalem na swiatlach i zgasilem autko, po odpaleniu znowu ok. Nie macie pomyslow co to jest?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 21:39:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:zly: czyli mamy ten sam problem Norbi ..... u mnie wyglada to identycznie z tym ze ja zaraz daje na luz gasze silnik i zapalam ponownie..... niebezpiezcnie bylo jak raz mi poweru braklo przy TIRze.... pozostalo hamowanie. Meszrum dzieki za oswiecenie w zaworkach. Chyba zrobie zamach na tego N75 potem to juz tylko zeby w sciane i rozbieram turbine :(

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 23:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zanim wymienicie pierburgi, to sprobujcie je wyczyscic. na forum diagtronika i master's tuning bylo swego zamieszczone info jak to poprawnie zrobic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 10:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
zanim wymienicie pierburgi, to sprobujcie je wyczyscic. na forum diagtronika i master's tuning bylo swego zamieszczone info jak to poprawnie zrobic.
Było, było fakt, ale to jakaś grubsza robota.Dzis było chłodniej i ciagnal jak oszalaly, po raz pierwszy od tyg. nie musialem miec pantofla w podlodze. :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 19:09:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:D Mam jeszcze jedna bolaczke...... strasznie muli mi auto przy wlaczonej klimie.... az sie chce ja wylaczyc przy wyprzedzaniu. To tak ma byc? zadnych bledow z VAGa nie ma :|

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 19:50:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mialem tak samo w kazdej mojej audicy i faktycznie wyłączałem klime przy killowaniu :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z klima robi sie taki gumowy :diabel: .
[az pomarszczylem prawy pantofel od cisniecia]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Potwierdzam z klimą jak stary kondon :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 15:37:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Meszrum mam pytanie odnosnie tego N75 w A4 2.5 . Mianowicie ktory numerek w Etkowym rysunku ktory podales dla A4 odpowiada N75 ? nr 40 , czy 31 czy 29? Bo u mnie nr 40 przy grodzi jest szary a 31 i 29 sa czarne a ten 31 to jakis taki maly liliput ;-)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: